Om os

Hvem er vi?

Lind Old Boys – ”gentleman-klubben” for alle i Lind og omegn på 28+ Klubben blev dannet i Lind 7. maj 1969 og har i dag over 100 medlemmer, men kan sagtens rumme flere. Vi har eget hyggeligt klublokale, LOBbyen, i kælderen under Hal 2 i ALPI Hallerne. Foreningens klublokale, LOBbyen, er beliggende i kælderen under hal 2 i Alpi Hallerne. Her er der tale om et rigtigt godt klublokale med TV, poolbord, bar og bordfodbold. Lokalet er samlingspunkt for foreningens medlemmer, og bruges: • efter hjemmekampene af fodboldholdene, • efter løbeturen (søndag formiddag), • til hyggeligt samvær onsdag aften og lørdag middag. I lokalet kan der købes vand, øl, chips, chokolade og der er gratis kaffe.
Medlemsoplysninger:
Almindelige personoplysninger: Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, køn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, fødselsdato, e-mailadresse.
Oplysninger om ledere og trænere: Almindelige personoplysninger: Kontaktoplysninger som adresse, telefonnummer og e-mailadresse Andre oplysninger om tillidsposter, andre hverv i relation til foreningen og bankkontonummer
Bestyrelse information:
Formand Allan Thomsen, tlf. 4174 1679, ath@jysk.com
Næstformand: Niels Arne Markussen, tlf. 21211409, nielsarne@averhoff.one
Kasserer Henry Gade, tlf. 2811 6974, h.gade@kabelmail.dk
Sekretær Bent Jensen, tlf. 6169 0397, bluesbent@jensen.mail.dk
2. næstformand Jørgen Eybye, tlf. 2278 7735, jorgeneybye53@gmail.com
3. næstformand Ole Hansen, tlf. 22992896, Jette.olehansen@gmail.com

Vedtægter

Vedtægter for LIND OLD BOYS ÆNDRET PÅ GENERALFORSAMLINGEN DEN 30. april 2023.
§ 1. Foreningens navn er : Lind Old Boys Stiftet den 7. maj 1969 Hjemsted er Lind, 7400 Herning
§ 2. Foreningens formål er ved idræt og andet kulturelt virke, at fremme den enkeltes og fællesskabets sundhed og trivsel, herunder at opbygge medlemmernes kondital, og at virke for festligt samvær.
§ 3. 1 Mænd på 28 år og derover kan optages som medlemmer og som støttemedlemmer enhver.
2 Bestyrelsen træffer bestemmelse om optagelse eller udelukkelse. Bliver en person udelukket eller nægtet optagelse, skal sagen forelægges førstkommende generalforsamling, der afgør om bestemmelsen skal opretholdes.
3 Af foreningens midler kan der hvert år efter skriftlig ansøgning skænkes en gave til ungdomsaktiviteter i Lind. Gavens art og værdi fastlægges på generalforsamlingen efter forslag fra bestyrelsen.
4 Bestyrelsen har fuldmagt til at samarbejde med andre klubber/foreninger om enkeltarrangementer. I samme forbindelse har bestyrelsen ret til at give arrangørerne en evt. underskudsgaranti på et beløb indtil kr. 1000,- pr. år.
§ 4. 1 Foreningen ledes af en bestyrelse bestående af en formand og 5 bestyrelsesmedlemmer.
2 Bestyrelsen konstituerer sig selv efter hver generalforsamling.
3 Bestyrelsesmedlemmer vælges hvert år på ordinær generalforsamling –3 bestyrelsesmedlemmer afgår på ulige år og 3 bestyrelsesmedlemmer afgår på lige år, hvilket indebærer, at bestyrelsesmedlemmerne vælges for 2 år ad gangen.
4 Der vælges 2 bestyrelsessuppleanter for et år ad gangen.
5 Der vælges 2 revisorer for 2 år ad gangen. 1 på lige år og 1 på ulige.
6 Der vælges en revisorsuppleant for 1 år ad gangen.
§ 5. Års kontingentet der er vedtaget af GF, opkræves i januar med frist for betaling ultimo januar. Baggrunden herfor er at GF kun er for klubmedlemmer der har betalt kontingent.
§ 6. 1 Foreningens medlemmer og bestyrelsesmedlemmer hæfter ikke personligt for de for foreningen indgåede forpligtelser, for hvilke alene foreningen hæfter med dens respektive formue.
2 Foreningens medlemmer har ikke nogen økonomisk forpligtelse overfor foreningen udover kontingentforpligtelsen.
3 Foreningens medlemmer har ikke krav på nogen del af foreningens formue eller udbytte af nogen art.
§ 7. 1 Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen, der afholdes hvert år i marts/april måned og indkaldes skriftligt med angivelse af dagsorden og med mindst 14 dages varsel .
2 Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 8 dage før.
3 Kun fremmødte medlemmer har stemmeret.
På generalforsamlingen afgøres alle sager ved almindelig flertal (over halvdelen). Ved udelukkelse af et medlem, samt ændring af vedtægterne kræves at mindst 2/3 de afgivne stemmer er for forslaget. Skriftlig afstemning kan efter ønske foretages.
5 Der føres kontrol over vedtagne beslutninger.
§ 8. På generalforsamlingen behandles følgende:
1. Valg af dirigent.
2. Aflæggelse af beretning.
3. Forelæggelse af det reviderede regnskab.
4. Behandling af forslag
5. Fastsættelse af kontingent
6. Valg af:
A. Bestyrelsesmedlemmer
B. Suppleanter
C. Revisorer
7. Eventuelt
§ 9. Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når flertallet af bestyrelsen finder det fornødent, eller når mindst ¼ del af foreningens medlemmer stiller skriftligt krav herom med forslag til dagsorden. Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes senest 4 uger efter kravet herom er modtaget, og den skal indvarsles i lighed med ordinær generalforsamling.
§ 10. Foreningen tegnes ved underskrift af formanden – dog ved køb, salg eller pantsætning af fast ejendom samt ved optagelse af lån, af den samlede bestyrelse.
§ 11. Foreningen fastsætter selv sin forretningsorden.
§ 12. Vedtagelser i bestyrelsen afgøres ved flertal. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.
§ 13. Der føres protokol over vedtagne beslutninger. Protokollen godkendes af bestyrelsen – senest ved næste møde.
§ 14. Foreningens regnskabsår følger kalenderåret, 1/1 – 31/12. Senest 14 dage før generalforsamlingen afgiver bestyrelsen driftsregnskab og status til revisorerne.
§ 15 1 Foreningen kan kun opløses, når 2/3 af deltagerne 2 på hinanden følgende generalforsamlinger (ekstraordinære) stemmer herfor(se indkaldelse § 9).
2 Foreningens midler skal ved opløsning anvendes til velgørende og almennyttige formål, der ligger i tråd med foreningens formål. Den sidst afholdte generalforsamling træffer beslutning om fordeling af foreningens midler.
3 Udover det i stk. 2 nævnte, tilfalder foreningens formue, undtagen kr. 300,-, som kan benyttes til foreningens opløsning eller til oprettelse af en ny forening, idræts- og ungdomsarbejdet i Lind.